مقاومت کنترل موتورMotor Control Resistor

توضیحات

 

مقاومت کنترل موتور

مقاومت کنترل موتور برای کنترل گشتاور و سرعت موتورهای AC و DC به همراه محدود کردن جریان ورودی استفاده می شوند.  باید توجه داشت که این مقاومت کنترل موتور برای کنترل انرژی ورودی به موتورها استفاده می شوند، در حالی که از مقاومت های ترمز دینامیکی برای ترمز و تخلیه انرژی استفاده می شود.

مقاومت  کنترل موتور معمولاً با موتورهای روتور پیچشی به عنوان مدار مقاومت خارجی استفاده می شود. هادی ها در روتور به حلقه های لغزشی متصل می شوند، این حلقه های لغزش تماس با مدار مقاومت را فراهم می کنند. با تغییر سطح مقاومت در مدار (مقاومت کنترل موتور) می توان سرعت و گشتاور را تنظیم کرد. به عبارت دیگر، مقاومت بالاتر به معنای کاهش گشتاور و سرعت است.

 

برای سطوح مختلف کنترل گشتاور و سرعت، مقاومت‌های کنترل موتور از «گام‌ها» یا «سرعت‌ها» استفاده می‌کنند. گام‌ها/سرعت‌ها اساساً فواصل زمانی را برای سطوح مقاومت فراهم می‌کنند. برای اکثر کاربردها، مقاومت کنترل موتور 4 مرحله ای/5 سرعته توصیه می شود. مقاومت های 1 مرحله ای / 2 سرعته تا 10 پله / 11 سرعت در دسترس هستند. به طور کلی توصیه می کنیم اگر موتور قدرتمند است و برای مقاصد بزرگ مانند ماینینگ استفاده می شود، از تعداد پله های بیشتری استفاده کنید. معمولاً همیشه یک سطح سرعت بیشتر از مراحل مقاومت وجود دارد، زیرا حداکثر سرعت با قطع کردن تمام مراحل به دست می آید. استثنائات زمانی اتفاق می‌افتد که برای کاهش گرمایش داخلی موتور به یک مقاومت لغزش دائمی نیاز باشد.

 

شرکت هونام پارت انرژی مجموعه ای پیشرو در زمینه نوآوری، انتقال دانش و بومی سازی تکنولوژی، آمادگی خود را جهت تامین بخشی از کالاهای صنایع اعلام میدارد.
طراحی و ساخت سیستم های الکترونیکی قدرت ، انواع مقاومت های صنعتی
(Wire-wound ، Edge-wound،Stamped-Grid، Smooth-wound، Metal-Clad، Tubular)،
مقاومت سیستم زمین و ایمنی

(Neutral Grounding Resistor) (NGR)/(NER)، High Resistance Grounding (HRG)، (Grounding transformers Tubular)،
مقاومت ترمزي و کنترل (Harmonic Filter Resistor، Load Bank Resistor، Discharge Resistor)،
فیلترهاي هارمونیک (Line/Load، Sinewave، DU/DT، LCL Line/Load، EMI Line/Load،Active Filter)

برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

تماس با ما

از ویدئوهای ما در اپارات دیدن فرمائید

بازدید،طراحی و ساخت و راه اندازی مقاومت زمین (NGR) 200 آمپر

نظرات

نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *